CAS 16 - Iveco Magirus
Technické parametry:
Podvozek Iveco 135E24
Objem motoru 5 861 ccm
Výkon 176 kW
Převodovka 6 vpřed + 1 vzad
D x Š x V 7250 × 2500 × 3200 mm
Rozvor 3915 mm
Celková hmotnost 14 000 kg
Max. rychlost 80 km/h s omezovačem
Od roku 1997 dostával Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy kromě známých Dennisů Rapier a Sabre také cisterny a techniku od známého italsko-německého výrobce Iveco Magirus. Je mezi nimi devět žebříků AZ-30 (DLK 23–12) v několika více či méně odlišných provedeních na podvozcích Iveco EuroCargo 4×2 (HS-1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 a 10), dva žebříky AZ-52 (HS-3, 6) a plošina AP-34 (HS-2) na podvozcích EuroTech 6×4, velkoobjemové cisterny CAS-24/9000/1000 na šasí EuroTrakker 6×6 (HS-2, 6) a různé CAS-16 a CAS-24 s kabinou pro družstvo na podvozcích TurboDaily a EuroCargo v provedeních 4×2 a 4×4.
Typy CAS-16 / CAS-24 pro družstvo jsou v Praze celkem tři, jeden z nich by se pak dal rozdělit na dvě další mírně odlišné provedení. Všechny nástavby jsou sestaveny z hliníkových profilů, olepeny hliníkovým plechem, nádrže na vodu i pěnidlo jsou sklolaminátové.
CAS-16 (TLF 16/30) na podvozku Iveco 4×4, které byly původně situovány na stanicích 7-Smíchov, 8-Radotín a 10-Satalice. Kabiny jsou opět dlouhé v provedení 1+5, vzadu sedí dva hasiči po směru a dva proti směru jízdy, mají dost prostoru i na doobléknutí. CAS je osazena čerpadlem Magirus o výkonu 1 600 l/min (vysokotlak 300 l/min), nádrže mají objem vody 3 000 l a pěnidla 300 l.
Základ vybavení všech vozidel je zhruba stejný: elektrický naviják na předním nárazníku, JMP Husqvarna, přetlakový ventilátor Papin 350, elektrocentrála Honda 7 kW + pneumatický osvětlovací stožár, plovoucí čerpadlo Frog 4,vduch. dýchací přístroje Dragger + 2x vyváděcí maska, ruční stříkačka, hadicový naviják nebo koše na hadice, hadice a armatury, ženijní nářadí, sorbenty + sorpční rohože, lékárna…
Naší jednotce bylo toto vozidlo nabídnuto bezplatným převodem od HZS Praha březnu roku 2017. Po následném papírování bylo vozidlo předáno srpnu téhož roku na stanici HS-5 Strašnice veliteli klánovických hasičů.
Dne 7.října 2017 bylo vozidlo upraveno (např. nové polepy) nazbrojeno, tak aby mohlo být zařazeno do výjezdu místo stávající CAS 25 Liaz.
První výjezd na sebe nenechal dlouho čekat,když dne 11.10.2017 ve 2:26 vyjíždělo k požáru nízké budovy v Klánovicích.
Postupně a stále se na vozidle provádějí různé úpravy a nezbytné opravy. Například na přelomu roku 2017/2018 proběhla montáž nových pneu a úprava elektroinstalace včetně osvětlení a výstražných světel.